Jeg er mentor

Det kan jeg hjælpe dig med

Der findes ingen genveje til succes – men masser af omveje.

Alle virksomheder er forskellige, og det er deres vej til succes også. Fælles for dem er dog at overblik, retning og vedholdenhed er nøgleord.

Succes handler ikke blot om dygtighed. Det handler i lige så høj grad om synlighed og vedholdenhed over for den rette målgruppe.

Det kan være fristende blot at løbe derud af med sin forretning. Men på et eller andet tidspunkt støder man uvægerligt på forhindringer. Og så er det godt at have allieret sig med én, der har bevaret overblikket, mens du har knoklet for at få din forretning løbet i gang.

Der vil altid være nogen, som er dygtigere end os, men det betyder jo ikke, at der kun er plads til én forretning indenfor et givent felt.

Kunderne er meget forskellige, og har forskellige behov og præferencer. Din opgave som virksomhedsejer er at finde din målgruppe – dem som synes, du er den bedste til at hjælpe dem med at løse lige netop deres udfordring eller opfylde deres behov.

Sådan arbejder jeg

For at drive en succesfuld forretning er der tre ting, du skal have fuldstændigt styr på.

  • 1

    Få struktur på din viden

    Enhver forretningsplan begynder med at indkredse, hvem du vil hjælpe – og med hvad. Hvis svaret eksempelvis er alle, der gerne vil stoppe med at ryge, tabe sig ti kilo eller blive fri fra stress, så spørger jeg: Men hvad med alle dem, der ikke har lyst til at stoppe med at ryge, ikke har motivationen til at tabe kiloene, eller ikke tror på, at de kan komme stressen til livs? Er det måske de største og vigtigste målgrupper?Jeg hjælper dig med at få struktur på din målgruppe, din økonomi og din tidsplan. For din strategi her afgør, hvilket produkt du skal sælge.

  • 2

    Få styr på dine kunder og produkter

    Du kan ikke ramme alle, for du kan ikke – og SKAL ikke – være noget for alle. Hvis din målgruppe er dem, der søger coaching, hvilken form for coaching kan de så få hos dig? Hvis du tilbyder hjælp til rygestop, hvilke rygere går du så efter – de unge, de gamle, dem med mange eller få penge, de meget eller mindre motiverede, storrygerne eller festrygerne?Sørg for at skabe et unikt brand og produkt, så du kan få fat i den målgruppe, ingen andre har fat i. Kun på den måde har du mulighed for at “eje” det område, du arbejder indenfor.

  • 3

    Begynd at sælge

    Mange tænker først på marketing, når produktet er klart. Jeg vender det om; Find ud af om det, du har gang i, kan sælges – før du bygger det. Det gør du ved at forsøge at skabe forhåndsinteresse. Kan du ikke det, kan du heller ikke sælge det færdige produkt.Start med at skabe dialog med potentielle kunder via sociale medier – blandt andet ved at invitere dem med bag kulisserne og skabe interaktion, så du gør dit produkt levende, før det faktisk lever.

Er du klar til at leve af din ekspertviden?

Første skridt er at booke en uforpligtende samtale om dine muligheder.

Indkøbskurv
Scroll to Top